Translate this bolg /Tłumacz bloga

piątek, 6 czerwca 2014

Jak to się zaczęło



       Jak się doczytałem UTE zostały stworzone na potrzeby mieszkańców Australii, którzy potrzebowali wygodnego i szybkiego samochodu osobowego, którym można dodatkowo przewieźć brudnego psa i trochę gratów. UTE to skrót od utility i oznacza użyteczny/przydatny.  Poza rejonem Australii tego typu zabudowę nazywa się najczęściej pickup’em, jednak jak by nie patrzeć australijskie UTE są specyficzne i całkowicie różnią się od zwyczajnych pickupów.
To tak jak by porównać pickupa w rozumieniu europejskim z pickupem amerykańskim. Jeden będzie widział Navarę lub Hiluxa, a drugi Forda F350 czy Tundre. Niestety dostępność takiego auta w Polsce jest praktycznie żadna. Do wyboru są jedynie przednio napędowe mini pickupy osobowe, oparte na kompaktowych autach lub te typowo terenowe jak Hilux czy Ranger. Oczywiście jest jeszcze rynek USA skąd można było by sprowadzić np. przepiękne El camino, jednak ma on podobne minusy co australijskie UTE’y. W Europie też znajdzie się parę dziwnych wehikułów jak Sierra P100 czy choćby nasz rodzimy Polonez w wersji Truck (którego sam miałem i bardzo dobrze wspominam), Fiat 125 pickup czy też Warszawa pickup, ale nie oszukujmy się to już całkowity przeżytek, który na dodatek  nie spełnia podstawowych założeń UTE tj. wygodnego i szybkiego samochodu . Ja również potrzebowałem szybkiego dobrze prowadzącego się i wygodnego auta, którym będę mógł przewieźć silnik czy koła bez pobrudzenia tapicerki bagażnika, a w wakacje móc zrzucić z siebie mokre pianki i zapakować dechy na pakę. Niestety, bez możliwości finansowych sprowadzenia takiego samochodu, oraz późniejszego użytkowania auta na co dzień pozostało mi jedynie jedno wyjście. Musiałem znaleźć jak najlepszą bazę do przeróbki i samodzielnie wykonać swoje własne UTE.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Skontaktuj się ze mną/ Contact with me

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *